torsdag 16 juni 2011

På vår altan..






Är det inte märkligt... Hela våren går i alla fall jag och väntar och väntar på sommaren. Och nu är den här! Det är i mitten av juni och det är faktiskt sommar. Även om molnen just nu hopar sig lite över oss så är det ändå sommar.

Om två månader börjar jag nytt jobb. Innan dess ska jag jobba några veckor till och sedan ha fyra härliga semesterveckor. Vi ska göra lite småutflykter men också njuta av att bara vara, tillsammans, i familjen. Första sommaren i huset. Förhoppningsvis hinner vi få lite gjort här hemma också men planerna på att renovera vardagsrummet får nog vänta tills vi vill vara mera inomhus. Istället ska planket kring poolen fixas till och vi ska göra en liten myshörna. Bilder kommer på det.

Idag visar jag lite detaljbilder på vår altan där det börjar kännas lite ombonat nu. Drömmer dock om en stor fin soffgrupp, sådana som säljs överallt just nu. Men det får nog vänta tills nästa år.

De två stora krukorna innehåller olika kryddor.
Jordgubbar har vi i en balkonglåda, då vi inte anser oss ha tid med ett helt jordgubbsland.
Den gröna korgen är till för Frejas leksaker hon har på altanen.
Brickbordet är nyinköpt på Nordiks utförsäljning (min favoritaffär konkursade!) och så även det underbara täcket från Rice. Jag älskar det!

5 kommentarer:

  1. Hej
    tack för titten hos mig:)
    så härligt somriga bilder hos dig...
    ha en fin dag här skiner solen.
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Vilket underbart fint hus ni köpt! Jag kollade på det där täcket för ett tag sen..jättefint!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Så mysiga bilder med fina saker.
    Tack för att du kikade in till mig.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  4. Jättefina bilder ser mysigt ut : ) på altanen fint kram Sofia

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Tack för titten hos mig. Alltid kul med nya bekantskaper!!!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera