måndag 18 juli 2011

Regnmys och annat









Det är klart jag hellre hade haft sol. Men nu när det faktiskt har regnat nästan hela dagen så går det liksom inte att göra så mycket åt det.

Christian och Freja har varit och hämtat sten till resten av vårt uteplatsprojekt. Jag har varit på hemligt uppdrag under tiden.

Resten av dagen har vi bara varit hemma och myst. Ätit god köttfärslimpa och haft det bra. Nu ska jag sortera papper och Christian håller på där ute. Freja leker för fulla muggar. Igår var Agnes och Hanna här och de lekte med Freja för fullt medan deras föräldrar var på bio.

Jag tror förresten att vi har hittat lite lekkompisar till Freja här i närheten! Dels var det en person som jobbar inom kyrkan (vi bor granne med ett församlingshem) som tipsade om två familjer i närheten som har barn i Frejas ålder. Tänkte faktiskt vara så fräck att jag går dit någon dag och presenterar oss. Det värsta som kan hända är ju att de tycker att jag är dum i huvudet.. :) Det är inte så lätt att liksom mötas spontant här för det finns ingen lekplats i närheten och mycket bilvägar där bilarna gör fort.

Och när jag kom hem idag stod det en bil på parkeringen utanför vårat hus. Två tjejer som hade kommit fel, men när vi pratade så kom det fram att de skulle till en familj i närheten som var nyinflyttade här och som hade ett tjejtvillingpar i 4-årsålder. Perfekt! Jag sa till de att de gärna fick säga att det finns lekkamrater i det här huset! :)

Har även redigerat lite bilder idag och bjuder här på bilder från min första SOLIGA semestervecka i Kalmar - när vi var på Öland och badade. Badbilderna får ni dock inte se eftersom jag inte vill ha så "nakna" bilder på nätet.

1 kommentar:

  1. Klart du ska presentera er : ) man vill ju komma in i området med kompisar till både små och stora : ) Fina bilder kram Sofia

    SvaraRadera