tisdag 12 juli 2011

Rockabillyfestival och mycket mer!


















Länge sedan jag bloggade nu. Sommaren är i full gång och första semesterveckan är avverkad.

Min första semestervecka hann jag med väldigt mycket!
På helgen var jag och Christian på rockabillyfestivalen Hayride. Hade så trevligt, och umgicks med både gamla och nya vänner. Bilderna ovan är från Hayride.

Sedan åkte jag till Kalmar till mina föräldrar medan Christian skulle hem för att jobba en vecka till. Vi har tre veckors semester tillsammans och en vecka var med Freja, så att hon ska kunna vara hemma fem veckor.

I Kalmar blev det bad, en tur till Blå Jungfrun, barnteater mm. Bilder kommer senare, i ett annat inlägg.

Väl hemma så dignade vårt körsbärs och bigaråträd av bär! Underbart! Undrar om jag ska vara så huslig att jag ska göra något med bären? Få se om tid och ork finns!

Denna vecka ska vi bara vara hemma. Christian grejar med att lägga sten på en del av uteplatsen och jag rensar och städar här inne. Så skönt att få mycket gjort. Det blir dock en del avbrott för bad och små utflykter.

Häromkvällen fick vi natt-och frukostbesök! Mycket trevligt!! Några vänner som var på väg upp från Småland, till Norrland på semester. Kl 22 var de här med sin husvagn. Sedan satt vi ute på altanen och babblade till halv tre på natten. Så härligt! Sedan frukost på morgonen innan de körde vidare.

Njuter av semestern! Njuter av att vara hemma, greja och bara skrota omkring.
Blir lite avbrott för små utflykter här och där. Ikväll ska vi åka till Mem och fiska. Imorgon blir det en tur till Klarsjön för bad.

Hoppas ni läsare också har en underbar semester!!!

1 kommentar: