måndag 10 september 2012

Åh dessa ljuva minnen!


Vad är era tydligaste barndomsminnen? Mina är från den plats där jag tillbringade mina första somrar, en plats som tyvärr inte längre finns i familjens ägo. Men minnena finns där. Alla bad och båtturer. Ljuva sommarkvällar på bryggan då vi satt på trälårar och åt grillad fisk och mormors underbara köttbullar. Kittlande gräs mellan tårna. Glas med chokladöverdrag. Gammelmorfars spännande fiskegrejer. Motorbåtens ljud medan jag gömmer mig under fören. Lata dagar på holmen med stenklippor och mormors bullar. Mormors solhattar. Göra frisyrer på stenar med sjögräs på. Titta på när morfar rensar fisk. Plocka blommor. Göra papper av plattat sjögräs.

Ljuvligt.

Där, i flätor, är jag, på bryggan, en middag, en alldeles vanlig sommarkväll i min barndom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar